UX Connections är en designkonsultbyrå, vi har vårt huvudkontor i London och en filial i Göteborg. Vårt team designar kundupplevelser och digitala produkter som era användare kommer att uppskatta.

Attrahera och behålla kunder
Användarvänlighet som är baserad på djupgående research och analys resulterar i bättre kundrelationer och mer intäkter. Vi hjälper er att få insyn i era kunders behov och bygger sedan upplevelser för att möta dessa.

Skapa bättre produkter
Våra UX-konsulter kommer jobba nära ert team genom hela projektet och agera som en brygga mellan teknologi och design. Vi hjälper er att leverera mervärde till era användare och uppnå era verksamhetsmål.

Design för tillväxt
Riktigt bra användarupplevelser adderar värde till ert företag genom att attrahera rätt typ av uppmärksamhet och genom att driva trafik. Vi kan hjälpa er att skapa kundupplevelser som accelererar er företagsresa.
VÅR PROCESS
Vi på UX Connections följer 6 designsteg för att skapa fantastiska användarupplevelser.
UX-research
Vår user experience (UX) research process avslöjar detaljerat förståelsen som behövs för att kunna leverera effektiva digitala produkter som fungerar både för era användare och för er verksamhet. Vi presenterar sedan slutresultaten i en rapport riktad till både kund och berörda stakeholders.

Krav på insamlings- och användar-research
I början av projektet är det viktigt att förstå exakt vad företaget försöker göra, vilka slutanvändarna är och hur de kommer att använda produkten. För att kunna uppnå de målen inleder vi en noggrann process. De verktyg som vi använder oss av inkluderar intervjuer, kartläggningar, användarintervjuer och fokusgrupper. Att förstå era användare i början av projektet kommer att hjälpa er långt efter att era wireframes är satta.
“Personas gör användarinsikter tillgängliga, förståeliga och praktiska”
Statistisk analys och personlig utveckling
Vi tittar på den statistisk som redan finns, samt resultaten från vår research för att fastställa hur dessa kan komma att påverka gränssnitten vi designar. Personas presenterar insikter kring användaren visuellt med hjälp av posters och grafer som stöder designprocessen. Det gör dessa insikter tillgängliga, förståbara och praktiska. Den här processen hjälper alla intressenter – från utvecklare till ledning- att förstå vad vi gör och varför.

“Vi samarbetar med tech och utvecklare under hela processen för att lösa eventuella problem som uppstår”

User journeys, informationsarkitektur och teknisk utvärdering
När vi har full förståelse för ert företag och era behov börjar vi kartlägga era användare och följer dem under hela upplevelsen. Vi skapar detaljerade user journeys genom att framställa olika scenarion, likväl som vi identifierar de olika mallar som behövs. Genom att fokusera på användarupplevelsen från början säkerställer vi att våra användare uppnår sina mål snabbt och enkelt. Genom hela processen involverar vi tech och utvecklarteam. Vi involverar dem i beslutsfattandet och rådfrågar dem när det behövs. Genom att samarbeta löser vi problem, förstår möjligheterna och prioriterar tillsammans som ett team.
UX Design
Med en solid förståelse av verksamhetens behov, användarens behov och tekniska begränsningar går vi vidare in i UX-designen. Det “magiska stoftet” inom UX är hur vi sedan översätter de vi hittar i våra tidigare steg till ett gränssnitt som verkligen levererar, är enkelt att använda, och positivt påverkar er KPI.
Wireframe-skisser & Specifikationsdokument
Våra initiala skisser börjar med nyckeldelar av gränssnittet som navigation, layout och era produkters kärnkomponenter. Under det här steget samarbetar vi med en AD och våra tekniska partners för att få fram en förståelse för hur gränssnittet fungerar och ser ut på skärmen. Vi utmanar där det behövs och verkar för bästa möjliga användarupplevelse – vi har hela tiden i åtanke vad som är mest effektivt och vad som går fortast att bygga.

“Våra initiala wireframe-skisser utforskar beteendet av kärnkomponenterna”

Interaktiv Prototyping
Om ni vill se hur vissa funktioner kommer att fungera, eller se hur er produkt kommer att bete sig på en dator eller på en mobiltelefon? Vi kan hjälpa till genom att bygga interaktiva protoyper. Dessa prototyper kan användas för att samla in feedback från intressenter och användare. De kan tas fram för att fungera på många olika enheter, inkluderat iPhone, iPad, Android och stationära datorer.
“Interaktiva prototyper kan användas för insamling av feedback från intressenter och användare”
Fullständiga wireframes
Våra detaljerade wireframes formar hörnstenarna i alla utvecklingsprocesser. Vi inkluderar kunden genom varje steg i processen, så ni kan vara säkra på att varken tid eller budget går till spillo under utvecklingsprocessen. Genom att wireframea monokromt fokuserar vi på att designa användarupplevelsen, den interaktiva designen, informationsarkitekturen och datahierarkin. Det tillåter sedan de grafiska designerna att fokusera på det de gör bäst – få det att se fantastiskt ut.

Kom i kontakt med oss
Om du vill ha hjälp att designa de bästa digitala produkterna på marknaden, hör av dig.
Liza Arvidsson, UX Consultant
UK: +44738084743
liza.arvidsson@uxconnections.com